Friday 24 August 2012

kawen awal?

Views
assalamualaikum w.b.t.
undefined! undefined!
allahumasolliala saidina muhammad



nice entry kan? aku pon tak paham macam mana aku leh tertekan keyboard taip ayat ni. aku just nk share lah ape yg seorg sahabat aku ni crita kt aku. emm, dia dah listkan knapa perlu kawen awal. tambah2 for girls yg macam aku ni.

kebaikan nya:
1- nnt boleh rancang family dgn baik. means, if kawen awal, dapatlah plan nk anak ramai <------- acceptable ke ni?
2-dpt elak maksiat. tambah2 maksiat hati. gulp! yg ni aku setuju.
3-bleh jd ibu muda berjaya & gemilang. 

aku pon tak berapa paham. =,= saja buat2 tak paham. coz aku ni memg lambat sikit nk paham bnda2 cenggini. bnyk lg bnda lain aku nk pikir. kerja yg tak sudah2. huhu. tapi aku agree la sapa yg dah memg ber komitmen tinggi nk kawen awal ni. sbb bukan senang . nk kena prepare bnyak bnda. tanggungjawab of coz la makin bnyk -,-  tambah2 pihak laki. so boys, jgn pikir sronok nk nikoh je. kne pikir gak macam mana nk guide bakal isteri awak ke Jannah Allah . 

"Well, being an 'imam' signifies a leader. If he can't be an 'imam', how can you expect him to be a good leader to you & family?"

surely sgt susah nk jadi imam yg terbaik kan? takpe, ALLAH dah siapkan awal2 pasangan yg cocok buat kita. Iboh riso lah (jangan risau lah: bahasa iban) ! pasangan kita dan kita takkan sempurna. yg mnyempurnakan ialah apabila kita saling melengkapi antara satu sama lain :) wah2, aku cakap macam dah ada pengalaman. iAllah pengalamn tu akan datang bila masanya dah tiba. 

wassalam..



No comments:

Post a Comment